Tänään otettiin meijän toko-ryhmän kanssa kokeen omainen treeni. Oli kaikki kehänauhat ja liikkenohjaajat ja muut...

Osallistuin sekä Gismon että Goun kanssa ALO-luokkaan, hieman niinkuin ajatuksena kattoa, että kumpi on SE kisakoira, jota ruvetaan kuljettamaan kisoissa.

Goulla oli kyllä kontaktia, draivia ja meininkiä. Seuraamisessa minä olin se, joka aiheutti ainoan selkeän virheen: en osannut täyskäännöstä :D

Liikkeestä seisominen meni "kevyellä" jalka-avulla, mutta se liike on kesken, se tiedettiin.

Sitten se hyppy! Juu, neitdille vissiin on tuota pk-hyppyä väännettyä pikkuusen enempi kuin tätä toko-hyppyä. Sen sijasta, että se olisi vain asiallisesti hypyn jälkeen käskystä jäänyt sinne esteen taakse seisomaan, se touhotti siellä esteen takana "missämissämissä..."-menttaliteetilla ja lopulta toi minulle sieltä jonkun tötsän :roll: Muuten hyvä! Tarvinnee noita molempia seisomisia siis treenailla!

Gismo taas... lapanen mikä lapanen! Se kyllä tekee kaiken ja sata varmasti osaa, ei siinä mitään, mutta kauaksi näkee, ettei vähempää voisi kiinnostaa...

Kai se sitten vaan on myönnettävä, että Gou on tässä(kin) parempi... Ja sitä kai jatkossa pitäisi ajatella sinä minun kisakoiranani...

Mutta harmittaa kyllä toi Gismo, mä en tiedä mitä mä sen kanssa teen! Ei se nyt vielä ole niin vanha, että sitä voisi eläkkeelle laittaa. Ainoa, mikä sitä kiinnostaa, on haku, mutta niin harvoin mä kerkeän hakumettälle nykyisin. Agility ei ole sen laji tippaakaan, jälkeenkin se tuntuu jonnin verran leipiintyneen, koiratanssiin siitä tuskin on :D En mä tiiä! Se on kyllä niin välkky koira, etten usko, että sille riittä pelkkä köpöttely, mutta miksei se sitten suostu tekemäänmitään mun kanssa.

Myydään hyvä hirvikoira!