Eilen otettiin omalla pihalla tottista.

Gismon kanssa kävin ensimmäisenä viemässä pihan laidalle "lautasellisen" kissanruokaa. Sitten vähän seuruutusta, liikkeestä maahan ja istumaan menoja. Hieman oli hilipatihippaa-fiiliksissä koira, mutta sain sen jotenkin pysymään kasassa ja hallinnassa ja lopulta eteen lähetys sinne kissanruoalle. Vauhtia ei tällä kertaa ainakaan puuttunut. Lopuksi jätin sen paikalla makuuseen ja otin Goun käsittelyyn.

Goun kanssa otettiin vain pieniä seuruutuspätkiä ja päälle vielä eteenlähetys paikaltaan, noin kahden metrin päästä kissanruoasta ja hyvä oli ja sitten vein vielä Goun pariksi minuutiksi Gismon viereen paikalla makuuseen, mutten viittinyt sitä (enkä itseäni) enempiä kiusata, kun oli niin pirun kylmä.

Illalla oli vielä Goulla agilityä. Tällä kertaa oli huomattavasti enemmän oma vauhdikas itsensä. Irtosi hyvin ja teki suurinpiirtein niinkuin pyydettiin. Mentiin ensin sellaista irtoamistreeniä, missä minun piti olla paikallaan ja saada koira irtoamaan ominnokkineen rataa suorittamaan, lisättiin radan pituutta aina este kerrallaan. Eihän me lopultakaan pystytty menemään kuin hyppy-putki-hyppy, mutta silti mielestäni ihan hyvin. Sitten mentiin vielä sellaista ohjausharjoitusta, eka sai käyttää ääntä ja lopulta mentiin ihan vallan äänettä pelkällä käsi- ja vartalo-ohjauksella ja olin erittäin yllättynyt kuinka vähän tuo koira oikeasti tarvitsee minun jatkuvaa huutamistani :) Sehän toimi lähestulkoon yhtä hyvin, vaikka mä olin ihan tuppisuu.